BMW parkeren nl

Door qless op vrijdag 06 november 2009 09:38 - Reacties (81)
Categorie: Other, Views: 6.894

Is toch heeeel moeilijk...

bmw parkeren

Waarom altijd BMW eigenaren die niet kunnen parkeren, richting aangeven, afstand houden etc....

Volgende: Wifi & wifi 20-11 Wifi & wifi
Volgende: Chateau du Loup 29-10 Chateau du Loup

Reacties


Door T.net user Rhapsody, vrijdag 06 november 2009 09:39

Dat van dat richting aangeven is logisch, dat zit simpelweg niet meer op die dure bakken.....denk ik... aangezien niemand ze gebruikt.

Door T.net user himlims_, vrijdag 06 november 2009 09:40

ik zeg een dikke groene op de voorruit, ervaar het eerder onder de mercedes/porsches.

Die hebben eerder handje van 'm op de stoep te zetten :N

Door T.net user X-DraGoN, vrijdag 06 november 2009 09:40

Mooi voorbeeld inderdaad...

Door Rob, vrijdag 06 november 2009 09:40

Nou, hij staat in ieder geval recht in de twee vakken... :*)

Door Frank, vrijdag 06 november 2009 09:45

Fijn dat dat soort mensen ruimte houdt! rammen ze de deur van zo'n lease bak tenminste niet in mijn auto !!

Door T.net user Kaasplank, vrijdag 06 november 2009 09:46

zo zet er iig geen sloeber met een oude opel z'n auto d'r naast waarna hij vrolijk z'n deur in de zijkant van die mooie bmw smijt.

Door T.net user DapperDen, vrijdag 06 november 2009 09:47

Vergis je niet hoor, dit zijn heeeeeel breeeeeeede auto's!!! (vinden de eigenaars zelf)
:+

Tja, als IK maar een plekje heb, de rest (het sneue gepeupel met Golfjes en Astra's) bekijkt het maar.
Onbewust asociaal?

[Reactie gewijzigd op vrijdag 06 november 2009 09:49]


Door T.net user MMMMMM, vrijdag 06 november 2009 09:50

@himlims_ : hoop niet dat ik het je zie doen, ik maak de ruit schoon met je haar gek
@kaasplank : jij snapt het

Door T.net user woekele, vrijdag 06 november 2009 09:52

Misschien stond er eerder nog wel een motor geparkeerd ernaast op de hoek? :P

[Reactie gewijzigd op vrijdag 06 november 2009 09:52]


Door T.net user nossio, vrijdag 06 november 2009 09:52

ik betaal meer wegenbelasting als jullie sloebers
Dus mag ik ook meer weg in gebruik nemen, en lekker ruim parkeren
:+

Door TimD, vrijdag 06 november 2009 09:54

Ingebouwde voorrang, geldt ook voor vrouwen met kinderwagens die tegen je schenen staan aan te beuken.

Door T.net user DapperDen, vrijdag 06 november 2009 09:55

@nossio:
Hoezo, je gebruikt toch altijd maar de helft van de weg? Alleen de linkerbaan..... :P
Misschien een verzoek indienen tot halvering van de wegenbelasting???

Door T.net user freelh, vrijdag 06 november 2009 09:58

Maar hey, hij staat toch wel flink achteruit geparkeerd, betekent dat er toch is geprobeerd? :) 'Volgende keer beter' denk ik dan. Hoewel die volgende keer evengoed 5min later kan zijn; probeer het gewoon opnieuw, op het rijexamen mag dat ook!
Snobistische.... Zoiets doe je imho gewoon niet!

Zeg ik totdat 'k er zelf eentje rijd :D , moest 'k het ooit kunnen betalen, want het zijn toch wel prachtauto's... zonde dat zo'n talent verloren gaat natuurlijk ;) .

FF edit:
Als ik dit op de parking van m'n werk doe, krijg ik een 'flyer' onder me ruitenwisser. Een tweede keer is een aanmaning... Derde keer? Geen idee eigenlijk... :Y)

[Reactie gewijzigd op zaterdag 07 november 2009 20:05]


Door T.net user Vash_Stampede, vrijdag 06 november 2009 10:10

Ik zou de mijne er nog gewoon rechts tussen prakken. Deukje meer of minder valt niet op in mijn auto ;) (moet er uiteraard nog wel uit kunnen)

Door T.net user Giant87, vrijdag 06 november 2009 10:12

Mijn swift past daar rechts nog wel tussen, wordt wat lastig uit- en instappen, maargoed :+

Door T.net user MazeMouse, vrijdag 06 november 2009 10:17

Dat heeft niks met BMW te maken en meer met "LeaseBak" :P
(Net zoals ik later een Volvo wil want die mogen standaard veel harder dan zelfs de BMW's...)

Door T.net user nossio, vrijdag 06 november 2009 10:48

@DapperDen,
Nee hier neem ik meestal ook 2 banen in beslag.
Zo kan ik veel vaker kleven en seinen met die even grote lampen dat je opzij moet :9
The world is my playground

Door T.net user bonus, vrijdag 06 november 2009 10:55

Ik zet hem er dan meestal dwars voor. Bedenken ze zich de tweede keer wel...
Dan leren ze wel parkeren.

Het is ook meestal niet de auto die te groot is, maar het ego ;)

Door T.net user k995, vrijdag 06 november 2009 10:55

@nossio

Ah moet je dan opzij gaan als ze op 20cm van je auto met hun lichten flikkeren?

Ik denk dat ik dan te snel rij en vertraag, meestal toevallig rechts van een andere auto zodat niemand in de verleiding komen om langs rechts voorbij te steken.

:)

Door T.net user TIGER79, vrijdag 06 november 2009 11:02

haha, zo hadden we er hier ook eentje de laatste paar maanden :P Consequent "net buiten het vakje" waardoor er een domino-effect ontstond want dan gaan anderen blijkbaar ook en halve vakje ernaast parkeren ipv de eerstvolgende vakje over te slaan...
En jah hoor, wie reed erin ? Een vrouw... En om nu te zeggen dat haar Serie 1 BMW nou zo veel enorm breder is dan mijn Peugeot 207 :P
Op een gegeven moment zat er elke middag een Post-It op haar voorraam met de vraag of ze nog een versnelde cursus inparkeren wou krijgen van een collega :P

Door T.net user nossio, vrijdag 06 november 2009 11:14

@k995
Voor mij persoonlijk is de regel 10 cm de maatstaf.
Het links blijven hangen maakt mij niet zo heel veel uit, er komt een tijd dat je op zij gaat.
Door mijn xenon lichten, of door je schaamte/onzekerheid waar bmw rijders geen last van hebben.

Hierna gaan vrolijk verder alsof er niks gebeurd is, en eisen we weer op wat rechtmatig van ons is.
:+

Door T.net user k995, vrijdag 06 november 2009 11:20

Je hebt duidelijk nog niet op dezelfde baan gereden als ik :-)

Door T.net user nossio, vrijdag 06 november 2009 11:25

nee de rechterbaan ken ik niet :Y)

Door T.net user Apache, vrijdag 06 november 2009 11:28

@k995: das nou echt asociaal, daar hou je de mensen gewoon mee op.

Elke morgen moet ik de E34(bel) op, een snelweg waar ook veelvuldig gebruik van gemaakt word door wagens met nederlandse nummerplaat.

Blijkbaar is de ford ka één van jullie lievelingswagens want die zie ik opvallend vaak rijden, en dan nog wel op het linkerbaanvak met de volle topsnelheid van 110kmph.

Dan moet je natuurlijk niet verbaast zijn als je langs rechts wordt ingehaald met een hogere snelheid dan normaal. Soms zit er dan zo'n geit achter het stuur die zeer verbaasd is dat er plots zo'n wagen rechts naast haar verschijnt.

Verder ken ik genoeg asociale parkeerders die niet met een bmw rijden maar het gewoon zeer ondoordacht doen, ze zijn blijkbaar al blij dat hun wagen ergens staat en dan gaat de sleutel er meteen uit en klaar. En dat zijn ook geen leaseauto's gewoon de hedendaagse mentaliteit.

Door T.net user r00kw0rst, vrijdag 06 november 2009 11:33

Gewoon jou auto voor de bmw zetten }> :*)

Door T.net user swartzkip, vrijdag 06 november 2009 11:42

laats drong er een voor bij een parkeervak (ik stond met knipperlicht aan te wachten tot de auto uitparkeerde) Draait er snel een audi in... heb em er toen maar achter gezet :+ meneer stond te wachten bij de auto toen ik terug kwam. Heeft er niks van gezegd _/-\o_

Door T.net user k995, vrijdag 06 november 2009 11:44

@Apache:

Nee de ford ka zie ik amper rondrijden hier (E17 en E40 tussen antwerpen, gent en brussel)

Ik rij ook 120-130 snel genoeg, als er iemand achter mij is die sneller rijd zal ik uit de weg gaan als het veilig is. Echter als er iemand tegen 160+ komt aangevlamd zal ik geen gevaarlijke dingen doen om uit de weg te gaan. Als die dan vervolgens tegen mij gaat plakken of andere debiele zaken uithaald (en ik ben alleen in de auto) ja dan durf ik dit doen ja.

Als ik ze dan minuten later toch laat passeren dan lach en wuif ik nog eens vriendelijk.

Door T.net user DapperDen, vrijdag 06 november 2009 12:03

@k995 en swartzkip:
_/-\o_

Zodra ik xenonlampen in mijn nek zie, of liever gezegd, al niet meer zie omdat de hele belangrijke meneer/mevrouw in de XC60/90, X5 of Q7 al op 5 cm van mijn bumper zit, dan krijg ik altijd last van extreem vertraagd handelen. Het kan dan zomaar een volle minuut duren voor ik van de linker naar de rechterbaan ben verhuisd :+ .
Je moet namelijk niet té abrupt aan het stuur trekken!!

Door T.net user Giant87, vrijdag 06 november 2009 12:07

Inderdaad! Safety First! :+

Door T.net user TimVK, vrijdag 06 november 2009 12:17

Staat die binnen de lijnen?
*Ja toch!
Is er nog een lijn te zien die 2 parkeerplaatsen aanduid?
*Nee, niet te zien!
Ok, dan sta ik goed! |:(

Door T.net user us1111, vrijdag 06 november 2009 12:29

Ik vind dat altijd zo'n verschrikkelijk truttengedrag.. Als je 120-130 rijdt, ga dan gewoon rechts rijden en áls je dan links rijdt, let dan gewoon op. 120 is de wettelijke snelheid, maar (lang) niet ierdereen houdt zich hieraan...

Voor dat gedrag hebben ze flitsers uitgevonden, als ik een boete krijg, betaal ik die netjes... Je hoeft dus niet voor eigen rechtertje te gaan spelen. Echt bij-zon-der truttig om dan even expres sloom te gaan doen..

En als iemand even met de lichten knippert (in duitsland heel gewoon overigens) betekend dat geen persoonlijke aanval o.i.d. Dat betekend zeer waarschijnlijk dat iemand haast heeft, sneller wil en je wil attenderen dat hij eraan komt.

Ik snap overigens wel de opmerking over het parkeergedrag, dat is gewoon assosiaal... Voor de rest is het danwel penisneid, danwel oudhollandse trutterigheid.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 06 november 2009 12:29]


Door T.net user chime, vrijdag 06 november 2009 12:31

update: je hebt toch toestemming om dit te publiceren.
Een nummerplaat zichtbaar laten kan iemand identificeren => daar kan je dus legaal in de moeilijkheden mee komen.

Door T.net user VincentG, vrijdag 06 november 2009 12:41

Die rechter staat er anders ook mooi, en dat is geen BMW...
Maar goed, asociaal parkeren (en rijgedrag) is hinderlijk, ongeacht type.
Merk het sinds kort ook op het station, hoop mensen (vooral mensen met damesfietsen, geen omafietsen), zetten fietsen fijn naast de standaard/rek, waardoor ze ook mooi onnodig 2x zo veel plek innemen.

Door T.net user musback, vrijdag 06 november 2009 12:46

@ DapperDen, groot gelijk, daar geniet ik ook van!

Het punt is gewoon -en dat kan niemand ontkennen- dat eigenaars van dikke wagens zich vaak beter wanen dan "gewone mensen" (ook al gaat vaak al hun spaargeld ernaar of moesten ze er een lening voor aangaan, zodat ze enkele jaren op hun eten moeten letten). (uiteraard zijn er vele uitzonderingen)

Probleem is dat iedereen er tegenwoordig zo gestressed en opgefokt bijloopt dat het als "asociaal" wordt aanzien om 120 te rijden op een linkerbaanvak. Je bent (en je afspraak is) heus niet zo belangrijk dat die 3 minuten tijdswinst van levensbelang zijn.

Snel rijden is leuk, en die gedachte maakt je heus niet uniek. Maar het is gewoon onveilig dus breng anderen niet in gevaar doordat je het zelf zo geweldig vindt! Schieten met een pistool kan ook leuk zijn hé. Als ik zo'n getunede bmw over de kop zie liggen naast de snelweg, of tegen een boom zie plakken op het zondag-middagnieuws, gaat er gewoonweg géén emotie door me heen. Hoe "erg" dat ook kan klinken.

Door T.net user MazeMouse, vrijdag 06 november 2009 12:57

Die net-aan parkeerders vind ik het leukst. Dan is het voor mij namelijk een sport om mijn auto er zo dicht mogelijk langs te zetten om zelf net-wel in het parkeervak te passen.

Uiteraard het liefst langs de bestuurderskant en dichtbij genoeg dat de spiegels net niet tegen elkaar komen (dus dat instappen zelfs voor anorexiapatienten compleet onmogelijk is)
Dan leren ze snel genoeg tussen de lijntjes kleuren... ik bedoel parkeren :P

En de snelheidskwestie:
Als ik ergens V-max rijd en ondertussen een zooi vrachtwagens aan het inhalen ben kan die meneer in de leasebak achter mij gewoon rustig wachten tot ik met Vmax mijn inhaalacties heb afgerond. Ik duik niet in een ruimtetje tussen 2 vrachtwagens die misschien MISSCHIEN net groot genoeg is voor de auto waar ik in zit omdat iemand anders vindt dat hij harder mag dan 120.
(en dan rijd ik al vrijwel standaard bijna 130 op de teller, rond de 125km aldus de TomTom. Dus de "120-op-de-teller-rukker" opmerking zal helaas ook niet opgaan ;))

EDIT:
verder is snel rijden geen flikker aan (200 over de autobahn, big deal)
Snel optrekken daarentegen is super. Zo lekker je stoel in gedrukt worden :D
Of "adviessnelheid 50" bochten toch maar met 80 nemen. Heerlijk die G-krachten :D

[Reactie gewijzigd op vrijdag 06 november 2009 12:58]


Door T.net user k995, vrijdag 06 november 2009 13:00

@ us1111

Nee dat vind ik niet . 120-130 heeft een reden . Als er dan mensen zijn die denken dat ze daar boven kunnen gaan EN denken dat iedereen maar direct uit hun weg moet gaan als ze eraan komen dan nee, ik niet.

Noem het zoals je wilt maar ergens hoop ik dat die mensen zullen beseffen dat die enkele km's sneller amper effect heeft op je reistijd en dat het dus debiel is.


Daarbij Belgie of nederland is NIET duitsland we hebben hier geen wegen zonder snelheidsbeperling.

Door doh, vrijdag 06 november 2009 13:21

Staat toch netjes, zo kan je iig alle zooi die je bij hebt op de achterbank flikkeren van beide kanten. Bovendien passen er nog 3 of 4 van die kansloze smarts naast en stikt het zo te zien van de vrije parkeerplekken daar...

Door T.net user Poenzkie, vrijdag 06 november 2009 13:26

Ik denk toch dat deze vrouw dacht: liever recht ernaast, dan scheef erin :')

Door T.net user FrenzyFreak, vrijdag 06 november 2009 13:31

Lekker links en rechts kleine auto's ernaast zetten. Laat ze maar eens door de achterklep naar binnen klauteren.

Door T.net user Thanis, vrijdag 06 november 2009 13:33

Als zelf BMW-bestuurder zijnde, erger ik me toch ook enorm aan dit parkeergedrag. Ik ben pas sinds een jaartje de trotse eigenaar van m'n eigen X5, maar ik durf toch gerust te zeggen dat ik een brave bestuurder ben. En ja, het vertraagd handelen waneer Xenon's achter mij beginnen op te lichten zit er bij mij ook in hoor.

Langs de andere kant, ik merk toch ook enorm veel asociaal gedrag gewoon puur omdat men mij in een X5 ziet rijden soms... Enfin, persoonlijk heb ik meer last van lease-aso's, dan van puur BMW/Mercedes/Porsche gedrag. Hoewel deze laatste categorie volgens mij wel 80% lease is :)

Door T.net user Hoite, vrijdag 06 november 2009 13:40

NO LAIV, ben je nou de hele tijd bij die auto blijven posten om erachter te komen dat het een vrouw was?

Door T.net user Femme, vrijdag 06 november 2009 13:48

Als ik krap aan moet parkeren tegen een oud barrel dat mogelijk bestuurd wordt door een huisvrouwtje dat geen respect heeft voor andermans bezittingen dan parkeer ik 'm ook wel eens midden op een parkeervak. Kun je asociaal vinden maar ik zit niet te wachten op lakschade van honderden euro's.
Nee dat vind ik niet . 120-130 heeft een reden . Als er dan mensen zijn die denken dat ze daar boven kunnen gaan EN denken dat iedereen maar direct uit hun weg moet gaan als ze eraan komen dan nee, ik niet.
Eerlijkgezegd ben ik nog nooit een gevaarlijke situatie tegengekomen door gematigd hard te rijden (<170km/h) op onze snelwegen. Wat ik wel voortdurend zie zijn bejaarden en huisvrouwen die hun auto maar gewoon naar de linkerbaan kwakken ongeacht de ruimte tot en het snelheidsverschil ten opzichte van het daar rijdende verkeer. De doorrijders mogen het gebrek aan inschattingsvermogen van de rechterbaankneusjes telkens weer oplossen. En op zondagavond heb je dan Koos Spee op tv die komt vertellen dat je bij een snelheidsovertredinkje van 10km/h al moreel moordenaar bent. Niet de doorrijders zijn het probleem maar de weggebruikers die geen verkeersinzicht en concentratievermogen hebben. De snelheden moeten juist omhoog zodat weggebruikers worden gedwongen om bij de les te blijven.

120km/h is een mooie snelheid voor op het kleuterspeelplein. Ga eens in Duitsland kijken hoe het daar goed gaat met hordes leaserijders die 's avonds met 140km/h op de middenbaan cruisen terwijl links het verkeer met 150-200km/h voorbij komt.

Door T.net user DapperDen, vrijdag 06 november 2009 14:02

@Femme:
Net wat te hard hoeft inderdaad niet gevaarlijk te zijn, ben in Duitsland vaak zat met hoge snelheid van achteren genaderd waarbij de Mercedes/BMW in kwestie gewoon even iets eerder het gas eraf haalt en wat verder achter je blijft rijden. Op het moment dat je dan opzij gaat stuiven ze er weer vandoor, maar op die manier is het wel een stuk minder link, aggressief en irritant. Zouden mensen dat hier ook wat vaker doen, dan heb je inderdaad 100% gelijk.

En o ja, alsof het aan mijn verkeersinzicht ligt dat ik met 130 ga inhalen, en niet gezien heb dat er dan 5 seconden later ineens iemand met 200 km/u in de kofferbak zit. Dan ben ík het probleem?

@Thanis:
Ik heb niks tegen een X5 als je erin rijdt zoals jij, helaas gaat dat voor veel X5 rijders (en andere gelijksoortige auto's) niet op...

Door T.net user rodie83, vrijdag 06 november 2009 14:11

En o ja, alsof het aan mijn verkeersinzicht ligt dat ik met 130 ga inhalen, en niet gezien heb dat er dan 5 seconden later ineens iemand met 200 km/u in de kofferbak zit. Dan ben ík het probleem?
Neuh das best prima. Mensen die met 100/110 gaan inhalen zijn wél een probleem, zeker als je zelf met 130/140 komt aankachelen. Van die mensen die em er gewoon rustig voor mikken, verschrikkelijk irritant. Vaak rijden ze namelijk achter een vrachtwagen ofzo die 90 rijdt. Kwestie van nadenken: zij hoeven maar 10KM p/u te remmen, ik 40. Oftewel, irritant gedrag zonder enig inzicht.

Door Eugeneer, vrijdag 06 november 2009 14:26

Er stond een motorfiets aan de ene kant, en de andere auto was eerder fout geparkeerd. Aangezien dat was de enige plek die overbleef, was de keuze niet parkeren of betrapt als aso. Toegegeven, soms kan het hoog houden van principe je heel duur komen staan.
Fijne dag mensen...

Door T.net user k995, vrijdag 06 november 2009 14:38

@femme

Gevaarlijk rijgedrag kan niet, maar iemand mag wel een vrachtwagen die 90 voorbijsteken tegen 100, als er dan links daarvan nog iemand voorbijsteekt tegen 110 tja dan moet je maar wat wachten.

Als je al rekening mee moet houden dat er plots iemand tegen 200 aan kan komen ...


Daarnaast is die 120 een regel voor iedereen, jij kan misschien perfect tegen 170 (tot je een klapband krijgt) anderen kunnen dat niet . De snelheid omhoog? Nee dank U die 10-20 km/h meer maakt voor de meeste mensen amper uit (reken zelf maar uit als je geen 100'en km's autostrade doet win je amper iets) maar die 130-140 zal wel voor meer en zwaarde ongelukken zorgen.


Trouwens, iemand die minder dan 1-2m van zijn voorligger gaat rijden IS een probleem en heeft geen verkeersinzicht.

Door T.net user __fred__, vrijdag 06 november 2009 14:43

Ik als BMW rijder moet even protesteren. Ik neem zelden twee plaatsen in beslag. In het centrum van Utrecht waar ik woon is het veel handiger om gewoon dubbel te parkeren. Echt efficienter.

Door T.net user Kerberos84, vrijdag 06 november 2009 14:51

Dit is niet alleen BMW-related, ook Merc, Audi, Lexus, etc... Zelf heb ik BMW, en doe dit nooit, maar ben idd trieste uitzondering...

Door T.net user LinuX-TUX, vrijdag 06 november 2009 14:56

Gelukkig nog de update gelezen, maar wilde al antwoorden dat het wel heel typisch de bestuurders zijn van de auto's die zo arrogant parkeren.

Er zijn namelijk mensen die WEL heel goed met een BMW om kunnen gaan, zie hier:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=8tDg1YKp8M0[/video]

Door T.net user Reinier, vrijdag 06 november 2009 15:02

Exact hetzelfde zag ik vandaag bij mij voor de deur, ook een 5-serie ;)

Door T.net user _ferry_, vrijdag 06 november 2009 15:15

Netjes recht er in gestoken, zowel links alsook rechts kan er nog een aygo of smart naast. Niets mis mee dus :P

[Reactie gewijzigd op vrijdag 06 november 2009 15:15]


Door T.net user PixelShooter, vrijdag 06 november 2009 15:29

:O

Oooh, van zoiets krijg ik dus echt het vliegend $#é"$^. Vooral in de stad, het is er al zo moeilijk om een plaatsje te vinden, gaat er nog iemand in 2 vakken staan zodat er enkel nog 'n roze driewieler naast kan :X


Door T.net user Boeboe, vrijdag 06 november 2009 16:01

@nossio:
Xenon lichten: Dat zijn toch die signalen dat je moet vertragen naar 110 en vooral niet mag uitwijken naar het middenbaanvak? Immers, je ziet niets meer door al dat licht in je spiegels, dus mag je geen risico's nemen :>

[Reactie gewijzigd op vrijdag 06 november 2009 16:01]


Door T.net user starwave, vrijdag 06 november 2009 16:18

@Thanis,

Eens, sinds ik zelf een wat nieuwere auto heb (en netjes parkeer) merk ik dat er opeens veel asocialer tegenover mij wordt gehandeld door de andere weggebruikers. Minder mogelijkheden om in te voegen en soms zelfs afgesneden worden overkwam me met de andere auto niet. (en ik rijd toch echt dezelfde routes)

Ook bij het parkeren denkt men blijkbaar 'oh daar heb je weer zo'n leasebak' (wat het niet is!) en ramt er rustig met de deur tegenaan....dat gebeurde vrijwel nooit met mijn vorige auto, die is nu bijna niets meer waard maar de lak is nog perfect 8)7

Door T.net user wheez50, vrijdag 06 november 2009 16:21

http://driftking.nl/ <-- zijn terechte favoriet.

Maar zelf parkeer ik bijna altijd achteruit in. Een notable uitzondering is als ik te weinig ruimte heb dankzij parkeeronkunde van een ander: als ik de kans heb zet ik mijn bimmer (18 jaar oud en zeer gedeukt) er op een paar centimeter vanaf. Is meestal een goede boodschap.

Maar ik moet wel erkennen, dat meer dan fords, peugeots, skodas en zelfs alfa romeos, een BMW voorrang krijgt. Mijn lieve schat is zoals gezegd 18 jaar oud, 2,8 ton op de teller, (inmiddels mat)zwart, semi-totalled en haalt heuveltje-af op de deutsche autobahn *net* 190. En toch wordt er veel meer rekening met je gehouden. Mijn rijgedrag is minder pittig dan in een 205gti (40% meer pk's in 40% minder kg's), maar ik heb *veel* meer plek op de weg. Misschien dat daardoor mensen denken dat de bmw-rijder denkt dat zijn/haar auto breder is? En misschien dat daardoor de bestuurder het op een gegeven moment zelf ook gaat denken?

Door T.net user marc1977, vrijdag 06 november 2009 17:29

Nou ik zal je zeggen. Ik ben een Bmw rijden. En ik of ja we krijgen regelmatig een brief thuis
van Bmw. Met daarin het volgende.

Geachte Bmw rijder. Zou zo vriendelijk willen zijn.
Om regel matig te klaksoneren.
Met een vlot tempo wegrijden. Zodat u banden piepen.
Asociaal op de weg gedragen.

In verband om onze naam hoog te houden.

Tja.
Mercedes krijgt een brief. Over dat ze hun Mercedes op de stoep willen plaatsen.
En de bekeuringen kunnen worden gedeclareerd bij de dealer.

Door De simpele man, vrijdag 06 november 2009 18:29

Ik rijd met ne gewone citroen veel beter ,die hebben pinkers enz..
en zijn zo breed niet om te parkeren!!
Ne mercedes of Bullen Met Wielsn BMW) moet ik nooit hebben! ;)

Door T.net user wheez50, vrijdag 06 november 2009 21:25

Ohh, citroen heb ik ook wel eens gereden - beste wegligging van aller onze zuiderburen. En alleen citroentjes kunnen op tegen het betere bochtengedrag van een bimmer. En toch heb ik liever plaatwerk dat wat minder alfa-esque simpelweg weg is na drie jaar regenbuitjes buiten.

Door T.net user jeroenr, vrijdag 06 november 2009 22:03

Als ik krap aan moet parkeren tegen een oud barrel dat mogelijk bestuurd wordt door een huisvrouwtje dat geen respect heeft voor andermans bezittingen dan parkeer ik 'm ook wel eens midden op een parkeervak. Kun je asociaal vinden maar ik zit niet te wachten op lakschade van honderden euro's.
Dan ben je dus gewoon een a-sociale hond. Het kan wel zijn dat omdat jij de fucking-opper Tweaker bent en een verdomd dure bak kan rijden denkt recht te hebben op 2 keer zoveel parkeerruimte als een ander, maar zo werkt het dus niet.
Eerlijkgezegd ben ik nog nooit een gevaarlijke situatie tegengekomen door gematigd hard te rijden (<170km/h) op onze snelwegen.
170 is niet "gematigd hard". 135 is gematigd hard. 170 is asociaal.
Wat ik wel voortdurend zie zijn bejaarden en huisvrouwen die hun auto maar gewoon naar de linkerbaan kwakken ongeacht de ruimte tot en het snelheidsverschil ten opzichte van het daar rijdende verkeer.
Dat is dus precies het probleem: het snelheidsverschil. Een gelijkmatige snelheid van het verkeer is veiliger. En dat maakt 90-rijdende bejaarden gevaarlijk, maar dat geldt ook "gematigd 170"-rijdende BMW-rijders... en aangezien er altijd ook nog 80-rijdende vrachtauto's zijn om rekening mee te houden....
De doorrijders mogen het gebrek aan inschattingsvermogen van de rechterbaankneusjes telkens weer oplossen.
Als de regel is, max. 120, waarom zou een "rechterbaankneusje" dan rekening moeten houden met een 170 rijdend linkerbaankneusje? 90 -> 120 is 30 km/u, 120 -> 170 is 50km/u, dus volgens mij ben jij een grotere afwijking.
Niet de doorrijders zijn het probleem maar de weggebruikers die geen verkeersinzicht en concentratievermogen hebben. De snelheden moeten juist omhoog zodat weggebruikers worden gedwongen om bij de les te blijven.
En jij denkt dat die bejaarden ineens wel verkeersinzicht krijgen als het verkeer om hen heen geen 120 maar 140 rijdt? En jij denkt dat de asociale assholes dan "gematigd 170" blijven rijden? Nee natuurlijk niet, die moeten dan "gematigd 190" rijden, want het "gewone volk" in hun ordinaire Volkswagens en Peugeots zal ze eens inhalen! De gedachte alleen al!
120km/h is een mooie snelheid voor op het kleuterspeelplein. Ga eens in Duitsland kijken hoe het daar goed gaat met hordes leaserijders die 's avonds met 140km/h op de middenbaan cruisen terwijl links het verkeer met 150-200km/h voorbij komt.
Duitsland heeft anderhalf keer zoveel verkeersdoden per inwoner dan Nederland.

Door T.net user bonus, vrijdag 06 november 2009 22:03

Toch proef ik hier ook een hoop nijd en jaloezie hoor, rij al jaren Mercedes en ja hoor daar heb ik gewoon voor gewerkt en nee is niet van de zaak. Gewoon eigendom dus.
Ik hou nou eenmaal van een luxe reiswagen en de weinige km's die ik maak wil ik ook genieten van dat ding. Dus beetje doorrijden moet kunnen, 140 vind ik goed genoeg.
Als er dan (zoals laatst bij Lelystad) terwijl ik er aan kom en deze invoegd en schijnbaar de schijt aan ze te langzame voorganger heeft in een keer kompleet naar links gaat...
Ja dan heb je een probleem, dass dus gewoon niet kijken, gevaarlijk en DAT is dus gewoon aso, die 20 km harder daar krijg ik vanzelf wel een bekeuring voor van Hermandad als IK niet oplet...

En voor het echte snel, staan er 2 motoren in de garage, waarvan een spec. voor het circuit op me uit te leven mocht dat nodig zijn. Op de straat gedraag ik me daar keurig mee daar ongeveer 99% van de weggebruikers geen rekening houd met motorrijders of te druk bezig is met bellen, de radio, navigatie instellen, roken / peukie uit het raam,slap gelul met de mede passagiers die dan ook aangekeken moeten worden tijdens het gesprek ipv ogen richting de weg/spiegels enz.

BMW die fout staat, ach dan valt het nog mee...

Door T.net user raymondw, vrijdag 06 november 2009 22:13

@jeroenr
Als je net zo rijdt als je reageert hoop ik je nooit tegen te komen....
Over asociaal gesproken 8)7

Door T.net user jeroenr, vrijdag 06 november 2009 22:40

Als je net zo rijdt als je reageert hoop ik je nooit tegen te komen....
Over asociaal gesproken
A-sociaal? Omdat ik Femme durf aan te spreken op zijn a-sociale gedrag? Omdat ik zijn standpunten met argumenten weerleg?

Door T.net user PixelShooter, vrijdag 06 november 2009 23:19

jeroenr _/-\o_

Nee, snelheden zijn er om er zich aan te houden. Een paar km/h te snel maakt allemaal niets uit, maar jezelf beter voelen in je dure auto en daarom véél harder rijden dan de rest, gaat er toch over.

Door T.net user Apache, zaterdag 07 november 2009 08:15

Waarom gaat iedereen er toch vanuit dat je je in een dikke bak beter voelt en daarom te snel rijd?

Een duurdere wagen rijd veel aangenamer, ook op hoge snelheden, en dan is het gewoon leuk om te doen. Snelheid in mijn bmw3 is nu eenmaal veel minder angstaanjagend dan mijn c3 van 3 jaar geleden ...

Verder als Femme wat verder parkeert van auto's kan ik het ook begrijpen, als je naast een ingeblutste "oefen"-auto staat waarbij het duidelijk is dat ze het uitkijken naar objecten die mogelijk wel eens schade kunnen toebrengen aan hun wagen en vice-versa al jaren geleden hebben opgegeven dan ga je geen risico's nemen.

Weet je hoe kut het gevoel is als je naar de carwash gaat en achteraf een bluts of een kras ontdekt?

Waarschijnlijk hebben we meer trots op onze wagen, net zoals elke tweaker die tevreden is over zijn mbp of <insert-ander-stuk-hardware-waar-je-trots-op-bent> er een shopreview over schrijft.

Maar de vooroordelen waar je mee te maken krijgt zijn echt kut. Zoals hier al verteld laten mensen je veel minder snel invoegen, ik moet dagelijks in Brussel zijn, invoegen aan de welbekende reyers tunnels, met een opel vectra nooit geen enkel probleem gehad om daar netjes in te voegen. Plots sta je er met een bmw3 en mensen doen er alles aan om je niet te laten invoegen. Dat je je er dan moet tussen duwen is wiens schuld?

Verder zijn die "vrachtwagen-knuffelaars" het ergst, ze hangen minutenlang achter een vrachtwagen, op 2m ervan af, jij komt er aan met 140 (delta van 20) en juist op het moment dat jij hun vlot voorbij wilt, beginnen ze met perfecte timing naar links te rijden, meestal zonder signaliseren of in hun spiegels te kijken, want daarvoor hebben ze teveel schrik op dat moment zich naar de linkerrijstrook te begeven met 90kmph (delta van 30). Door het gebrek aan pk's, of de wil om op te trekken blijven ze gewoon 90 rijden waardoor het ongeveer 8 minuten duurt om de vrachtwagen voorbij te steken. Een hindernis waar je anders tegen 140 de volle 4 seconden over had gedaan. Als je er zo 3 tegenkomt op een traject van 60km is niet zo heel erg gek en vooral heel storend op 2 baans snelwegen. Dan kun je wel zeggen vertrek wat vroeger maar heeft die onzin je meestal gemiddeld 25 minuten gekost ipv 2 minuten.

Trouwens je zegt dat een gelijkmatige snelheid van het verkeer veiliger is. Kan misschien wel zijn maar kijk dan ook eens naar dit artikel:
http://www.standaard.be/a....aspx?artikelId=ght2dgh5b

You're welcome!

Door fotografie999, zaterdag 07 november 2009 08:37

een bmw is nog heel klein mijn buurmans citroen c6 is nog groter
ik denk dat mensen meer moeite hebben met een Chrysler 300c
of dodge ram 2500

Door T.net user us1111, zaterdag 07 november 2009 10:03

Grappige is dat juist de mensen die beweren dat ze zich altijd keurig aan de snelheid nogal opgefokt en asosiaal reageren.
De mensen die toegeven wel eens (veel) te hard te rijden reageren vrij rustig en beschaafd. Volgens mij zie je hetzelfde beeld 1:1 terug in het verkeer ;)

Ik rijd bijna altijd te hard, en haal ook wel eens mensen rechts in omdat ze veel te lang (en nu blijkbaar ook nog eens expres!!) links blijven hangen. Moet je eens kijken wat voor opgefokte reacties je daarop krijgt, ik heb geen zin in dat soort emoties in het verkeer, je moet op de weg letten...

Qua ongelukken, ik heb er nu al 12 jaar zo'n 50.000 per jaar kilometer zakelijk opzitten en enkel 1 keer een deukje in mijn grille gereden met zo'n 5KM/u.

Het feit dat het aantal verkeersongelukken in duitsland een stuk hoger ligt, kan wellicht ook iets te maken hebben dat het daar nogal bergachtig is en de winter veel extremer is, niewaar?

Door T.net user Kecin, zaterdag 07 november 2009 10:17

* Kecin zet zn BMW ook altijd ruim neer, voordat één of andere idioot met een kutbak zn lak eraf krast :).

Door T.net user Toppe, zaterdag 07 november 2009 11:35

Je hebt een aantal auto's waarvan je al direct weet wat er in rijdt:

Deze BMW, een turk of marokaan
De mensen zonder geld, maar wel semi-duur willen rijden
De jongeren generatie die net geen audi A3 / VW golf kan betalen maar wel als gekken rijden...
Mensen die lekker door rijden

Ik vind zelf Audi en VW rijders altijd wel sociaal, BMW rijders vind ik te arrogant en die denken dat ze de beste zijn. Mercedes rijders zijn mongole die alleen aan zichzelf denken...

@ US1111, rechts inhalen? ik vind dat dit best mag... Moeten mensen maar door rijden.
Lees dit maar eens toevallig weet ik dat deze man links reedt. Officieel mag ik niet inhalen. Toch doe ik het. Gelukkig zijn niet al die pliesie mensen zo dom dat ze bonnentjes gaan schrijven.

Het eerste wat ik heb geleerd op m'n rijlessen is: rij het met verkeer mee, ga je niet precies aan de snelheid houden. Ik doe dit dus dan ook, af en toe wel eens iets te veel (lekkere muziek + goede auto = lekker door trappen;)) en kreeg dan ook een bon van het CJIB;)

@ Kecin, al die BMW rijders denken dat hun auto de duurste is, geloof me sommige zijn een stuk duurder dus parkeer nou eens gewoon sociaal.

Waar ik ook een hekel aan heb: mensen die bij een parkeer garage altijd helemaal voor in moeten staan, te lui om te lopen of wat? Parkeer gewoon waar plek is, of ligt dit aan mij??

[Reactie gewijzigd op zaterdag 07 november 2009 11:44]


Door T.net user nl.mark, zaterdag 07 november 2009 12:05

Ach, ik rijd ook BMW (ja een leasebak) en vind mezelf toch vrij normaal parkeren EN rijden.. Ken ook een hoop andere mensen die in een dergelijke auto rijden (BMW, Audi, etc.) die ook normaal rijden. Generaliseren is een vak apart zullen we maar zeggen!

Overigens valt mij wel op dat er regelmatig 'Calimero-gedrag' valt te bespeuren op de wegen.. Ook ik rijd namelijk 130 op de teller en er zijn gewoon veel mensen die dat niet doen. Als je dan vervolgens inhaalt, gaan ze expres lang links rijden en dat soort dingen. Erg treurig.. Ik maak me er verder niet druk om (desnoods rijd ik ze rechts voorbij met normale snelheid), maar blijkbaar voelt men zich geroepen om 'anders' te gaan doen als er een BMW achter ze zit.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 07 november 2009 12:09]


Door T.net user Toppe, zaterdag 07 november 2009 13:10

Komt omdat de meeste BMW's niet 'normaal' kunnen rijden.

Ik heb echt niets met BMW, vind ze niet mooi (op de 6 series na) en ik vind ze te 'zeurig', de auto wilt dat je met het gaspedaal speelt. Ik hou niet van dit soort auto's.

Ja, ik heb zelf 5 weken een BMW gereden (325LI) maar vind het gewoon niets. Veel mensen op het werk zeggen VET man een BMW... Helaas denk ik hier anders over.

Neem bijvoorbeeld een Audi (Ik = audi fan) die gaan ook hard alleen die zijn niet zo gevoellig met het pedaal.

Door T.net user nl.mark, zaterdag 07 november 2009 13:11

Het gaat niet om het rijgedrag.. Het gaat om het gedrag van de bestuurders! Dat moet je niet generaliseren!

Door T.net user Toppe, zaterdag 07 november 2009 13:20

Kom op, een BMW vraagt om met het gaspedaal te spelen en ga niet zeggen dat dit in de bestuurder zit.

Tuurlijk, de bestuurder is uiteindelijk wel de persoon die rijdt, maar het is een bepaalt soort mensen. Oké er is niets mis met een goed rechterbeen, maar ik vind sommige bestuurders gewoon te assiociaal. Als ik met 150km/u over de A1 rijdt komt 'r weer z'n mafkees wat 160 km/u moet rijden en die gaat dan al 10 voor dat hij bij mij is al met z'n lampen seinen? donder op, dan kan je het krijgen en ga ik ook netjes 120/125 km/u rijden, zodat ik nog wel auto's in haal en niet naar rechts hoef.

Als je haast hebt, prima maar niet door gek te gaan zitten doen met je lampen, ik zie je tenslotte toch aankomen? Waar heb je anders spiegels voor gekregen?

En nee, het zijn echt niet alleen de BMW rijders, in tegenstelling tot Seat rijders zijn ze heilig.

Echt, ik heb een bloed hekel aan seat rijders, het zijn allemaal van die dropkutten die denken dat ze een dure auto hebben en dat ze echt god zelf zijn. Links staan en je er proberen uit te trekken met hun schakelbak. Ik lach me helemaal dood als ik rijd.

Ze laten je er niet tussen als je wilt in of uit voegen, schieten nog even snel voor jou de rotonde op en ga zo maar door.

Seat rijders kan ik wel schieten, asociaal volk!

[Reactie gewijzigd op zaterdag 07 november 2009 13:20]


Door T.net user lowrider, zaterdag 07 november 2009 15:32

[..] De doorrijders mogen het gebrek aan inschattingsvermogen van de rechterbaankneusjes telkens weer oplossen. [..] Niet de doorrijders zijn het probleem maar de weggebruikers die geen verkeersinzicht en concentratievermogen hebben. [..]

Als je met doorrijders de mensen bedoelt die 140+ rijden waar je wettelijk max. 120 mag ben je gewoon aso. Zelf rijd ik meestal 125 op de teller, als er dan iemand met 140+ meent dat ie mij met lichtsignalen en door bumperkleven naar rechts kan drukken dan tik ik de cruisecontrol rustig 5 km of meer omlaag. Bumperklevers zijn levensgevaarlijk.

mensen die 140+ rijden zijn gewoon gevaarlijk bezig (en ja zelf rij ik ook wel eens 140+ ik ben echt geen heilig boontje, maar je moet wel beseffen dat een ander je snelheid niet altijd kan inschatten en dat jij als doorrijder dan verantwoordelijk bent bij een aanrijding! (ookal is dat verzekeringstechnisch misschien zelfs anders))

Daarbij, ben je nou echt zoveel sneller als je zo hard rijd? als de snelweg leeg is en je moet van groningen naar maastricht ja oke, dan kan 't maar als je van amersfoort naar amsterdam moet...

Door T.net user sjirafje, zaterdag 07 november 2009 16:20

Wat maakt iedereen zich toch ontzettend druk om niets.

Ik houdt me over het algemeen aan de ongeschreven 130 op de teller regel. Wanneer iemand mij wil inhalen wanneer ik links rij, Prima! Of ze nu gaan kleven, of op nette afstand achter me blijven of netjes dan wel ongeduldig gaan seinen, ik behandel ze allemaal het zelfde. Ik maak mijn inhaal manoeuvre gewoon af zoals ik hem gepland had. Als dat betekent dat ik eerst een rijtje auto's moet inhalen dan doe ik dat en daarna ga ik weer netjes naar rechts.

Zo hoort het toch? Wat schiet je er nu in 's hemelsnaam mee op om dan maar langzamer te gaan rijden of onnodig links te blijven hangen?

En dat overreageren op bumper kleven snap ik ook niet. Je houdt zelf toch gewoon voldoende afstand? Je hoeft dan niet abrupt te remmen en je bumperklever rijdt ook niet tegen je aan.

Om even terug te komen op de foto. D'r zijn lege parkeerplaatsen in overvloed, wat is nu het probleem?


Door T.net user mae-t.net, zaterdag 07 november 2009 19:01

@lowrider: Door de cruisecontrol terug te tikken, draag je zelf bij aan dat levensgevaar... Hanengevechten zijn in het verkeer altijd af te raden.

Als iemand snel maar sociaal rijdt zijn er al die zo iemand gaan hinderen, dan is degene die hindert zowel wettelijk als moreel fout, maar ook als de snelle rijder asociaal bezig is (zoals in jouw geval), is het onverstandig (en bovendien gevaarlijk) om hem te gaan "terughinderen", zelfs al zou je moreel gezien "gelijk" hebben.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 07 november 2009 19:02]


Door T.net user Saab, zaterdag 07 november 2009 21:38

"Waar ik ook een hekel aan heb: mensen die bij een parkeer garage altijd helemaal voor in moeten staan, te lui om te lopen of wat? Parkeer gewoon waar plek is, of ligt dit aan mij??"

:? En als daar helemaal vooraan dan toevallig plaats is?

Maar idd, links plakkers( of hier in de UK rechtsplakkers), uber vervelend, en dan helemaal die types die nog even ietsje langzamer gaan rijden. Dat zijn dezelfde soort types die op een verkeerslicht met een gangetje van 70km/h rijden en zodra ze het licht op oranje zien springen snel gas bij geven. De auto achter ze kan er dan net niet door natuurlijk omdat ze zonodig als een oud lijk moeten rijden.

Door T.net user nossio, maandag 09 november 2009 14:00

@gless
Kan je ook een blog/topic maken over twingo rijders.
Dat zijn zeg maar de BMW rijders in het klein, wat zijn die irritant!
:+

Door T.net user lowrider, maandag 09 november 2009 22:20

@mae-t.net: das misschien wel waar, maar op 't moment dat ik m'n voet van 't gaspedaal haal om 't rempedaal aan te tikken schrikt de ander nog veel harder en krijg je echt ellende... (letop: ik praat dat "terugtikken" niet goed, ik besef best dat 't niet veilig is, en doe 't dan ook alleen als ik 't gekleef zat wordt omdat ik gewoon niet naar rechts KAN en de wagen achter mij blijft duwen (dan nog is 't niet juist dat weet ik ook wel...)

anyway: een paar dagen terug is een bekende van me vanachter aangereden door een idioot in een Jeep met een gang van 200+, zijn auto werdt gelanceerd en kwam onder een vrachtwagen resultaat: opslag dood. Resultaat voor de "dader", auto afgeschreven en zelf niks hebben....

Denk dan nu nog maar eens na of je echt zo hard moet rijden, ik sta weer even met beide benen op de grond op 't moment...

Door T.net user McMiGHtY, dinsdag 10 november 2009 07:22

Blijft een Boeren Mest Wagen natuurlijk.

BMW, Audi en de grotere volvo's hebben er ook last van trouwens. Heel vaak dat idd het knipperlicht stuk is, dit word wel weer goed gemaakt door extra met het grootlicht te knipperen.

Reactie formulier
(verplicht)
(verplicht, maar wordt niet getoond)
(optioneel)

Voer de code van onderstaand anti-spam plaatje in: